Thursday, August 4, 2011

Ramadhan 4

Assalamualaikum..

Sudah Ramadhan yang ke-4..Alhamdulillah, masih berpuasa lagi :) waktu berbuka masih dengan family..akan datang tak pasti..da ada pelbagai rancangan masing2 nak ajak berbuka kat luar..kalau sempat boleh la berbuka sama..3hari lepas..takda apa yang berbeza..juadah pun ala kadar je..tak pegi pun bazaar ramadhan..makanan di rumah lagi menyelera kan :)

waktu macam ni la masing2 nak bertukar resepi ngee waktu macam ni la try n error byk berlaku..hehe 1st Ramadhan aku baked cookies..ini kerana perasaan yang membuak2 ingin mencuba resepi yg dikatakan resepi famous amos cookies tu..petang tu aku pergi cari ingredient nye..Masya-Allah..ramai umat di Tesco..maklum la masing2 nak buat persiapan utk puasa n bersahur pagi nnt..barang2 dapur pn banyak yg sold out..nsib barang yg aku cari ade lagi..haa bahan-bahan die pun ta susah nak cr..tu yang buat aku teringin nak cuba resipi tu..balik dari solat terawih tu terus aku buat..hmm sungguh ta sangka adunan tu sgt banyak..even aku buat separuh dari sukatan yg sebenar..nak dekat kul 3pagi jugalah aku menyudahkannya tu pun ade lagi doh yang ta abis..aku wrap msuk dlm peti je..sambung esoknye..tapi Alhamdulillah menjadi..dan family saya suka kan nye :)


Semalam mak ajak aku buat pancakes..memandangkan aku suka cuba buat benda2 yang baru ni maka aku pun tolong lah..resepi die ta complicated pun..basic ingredient and senang nak buat..sebab die plain je so tade la tambah apa2 perasa lain..tapi yg tu mcm menarik je nak tambah bahan baru..akan datang bole cuba letak buah or kekacang dalam bancuhan tepung tu..jadi la resepi baru nnt:)


Mmm..aku pun dah tatau nak taip ape dah..owh ya..ta terlambat lagi nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak :) moga amalan dan ibadah kita diberkati, dimurahkan rezeki..sentiasa sabar dan ikhlas.. Bulan Ramadhan, Bulan Menggandakan Ibadat

Tadi lepas tarawikh aku dgr tazkirah..Ustaz pesan, bersabar dalam melakukan ibadat..

Ok..outtie!
Salam..

No comments: