Tuesday, August 16, 2011

I want this so much!!!!!!! Pelissssh T__T



Assalamualaikum..

Sekarang ni aku sungguh bernafsu..cis bulan puasa ni mencabar..bukan ape..terlalu banyak dan macam-macam aku nak cuba buat haih..tetapi sungguh terhad nafsu aku ni..ia nafsu semata dan ta dpt nak merealisasikan dengan hanya sekali petik jari..
Memandangkan aku sekarang ni JOBLESS dan STUDENTLESS for these 4months maka sebab itu la nafsu aku musnah..haha tadi rambang mata mengguna macik GOOGLE ni mecari segala angkara nafsu ni lagi T__T
Menci i rase tau..geram-geram seribu juta kali..hampa banyak jugak.. sebab sume yang aku craving ni terbantut memandangkan aku ni DUITLESS *sedihsedih!*
Yang aku nak ni memang nafsu semata dan semua nye Masya-Allah mahalnya..
*kecewa lagi!*

Aku sekarang tengah menggatal tangan mengubah haluan ke arah belah lain pulak selepas abis siapkan projek Amigurumi Giraffe ni




Tengok cik Giraffe aku *aku tau tade rupe giraffe*..colourful kan die..saje buat mcm ni bia nampak cute-cute je..baru je siap pagi semalam..Actually tiada scarf tu..saje je tambah buat lain skit..agak lame la nk buat sbb aku saje-saje je cube nk test skill..a bit boring tapi bila da siap..sangat la puas hati :)

Setelah siap itu maka hati ni meronta-ronta nak buat yang ni pulak



Patchwork and quilting T_T

Tau nape ade simbol sedihsedih itu?hmm..ini serupa mcm nafsu terbantut tu la..actually sangat2 craving nak buat ni n get those complete set for doing this craft..haihh..tengok pulak mcm kesusahan..

Tapi..tapiii..tapiiiiii memang sudah memasang azam nak buat jugak..since ari tu aku dah beriya suruh mak setting balik sewing machine yang da lame ta guna tu..sekarang tggl nak cari tools die je..hmm bab tools die tu la yang aku bagai gile tengok dari sebelum sahur sampai sekarang..sedih sorg2 tengok harga die..MAHAL ok!..nak beli tu mmg la nak tapi takut pulak nnt da beli aku simpan ta guna2 dah..HAHA bukan kerana sayang..tapi kerana dah hilang passion nak buat patchwork ni..

Ini kerana aku sangat memahami diri ini yang suka cuba semua tapi ta penah lekat kat satu2 hobi tu..konon-konon dulu aku bercita-cita begini

'MAHU CUBA SEMUA TAPI SEKADAR BASIC SAJA'

Tapi itulah..hmm cuba belajar semua..nak jadi orang serbatahu walaupun sebenarnya tade la tahu mane..tapi..*byk tapi aku kan* aku akan cuba apply skill yang aku belajar ni secara bersungguh-sungguh..secara ta langsung nanti aku tambah la skill-skill baru :)

Hah..pastu kan..aku bernafsu lagi..mahu ini




Yang ni pun aku gila tengok mereka..sangat-sangat mahu bunch of cotton n linen fabrics plus cotton tape yang comel-comel tu. Mereka sangat adorable okeh! Sweet-sweet aje..dan lagi..ia memerlukan kewangan yang agak stabil utk memiliki nya..maka aku decide secara beranimatinye..KOREK TABUNG GAS la :(

Pastu kan...aku ngade-ngade lagi..mahu beli mould untuk buat mini tart..aritu da gedikgedik beli mould for making egg n cheese tart bersaiz regular..lagi..lagi yang terbaru mahu encik kekasih sponsor for mini mould..KAHKAHKAH evil...*kalau die tanak beli bole ugut nnt kawen tamau masak* KAHKAHKAH evil lagi! acah je :P kalau die tanak belikan pun aku cari jugak..

hmm dah lah..aku cite panjang-panjang ni agak-agak ade ta hamba Allah yang bermurah hati nak belikan or nak adiahkan aku segala benda alah yang kat atas tu?haha ke ade supplier yang comelcomel nak kasik diskaun 90% terus..?HAHA

Harapan ler...tapi tape, akan datang aku tangkap satu-satu.. :)

see u nex time..daa~

No comments: